سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ارزش نعمتها تنها از سنجش با ضدّشان شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :34
بازدید دیروز :12
کل بازدید :136803
تعداد کل یاداشته ها : 357
103/2/9
8:26 ص

طراحی سایت ها امروزه به سمت تجارت الکترونیک می روند. به طور کلی و در معنای جامع اگر بخواهیم تجارت الکترونیک را تعریف کنیم، هرگونه  خرید و فروش و معامله و همچنین ارائه خدمات و انتقال سرمایه را که از طریق ارتباط های اینترنتی و دیجیتالی انجام شود را تجارت الکترونیک می نامند.

در معنای که اتحادیه اروپا در سال 97 میلادی تجارت الکترونیک را معرفی کرده است، تجارت الکترونیک، تجارتی ست که  بر پردازش و انتقال الکترونیکی دادهها، شامل مـتن، صـدا و تصـویر مبتنی میباشد.

در طراحی سایت ها امروزه طراحان سایت با مطالعه مباحث تجارت الکترونیکی، هدف دارند که وب سایت هایی طراحی کنند که در زمینه تجارت الکترونیک بتواند مشتریان بازار خود را جذب نماید.

تجارت الکترونیک چیست


  
  

کسب و کار الکترونیک معنا و مفهومی عام تر و کلی تر نسبت به تجارت الکترونیک دارد.

اولین بار توسط شرکت IBM در سال 97 میلادی این مفهوم عنوان شد، که تجارت الکترونیک را  نیز شامل می شد. همچنین به راهکار هایی در خود داشت که باید در درون شرکت و یا نهاد و یا سازمانی که در آن کار تجارت را انجام می دهیم، تا بتوانیم تجارت موفقی در تجارت الکترونیک داشته باشیم.

 کسب و کار الکترونیکی شامل این موارد می باشد:

  • تجارت الکترونیک
  • هوشمندی شرکت ها
  • مدیریت روابط شرکت ها
  • مدیریت زنجره ی تامین منابع داخلی شرکت
  • برنامه ریزی بر روی منابع شرکت

 مهندسین فناوری اطلاعات و طراحان سایت و برنامه نویسان وب سایت، امروزه به دنبال طراحی سایت هایی با چارت های مشخص هستند که مشخصه بارز این طراحی سایت، هدف تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک می باشد.


  
  

در این بخش به ارائه چند راه کار بسنده می کنم، گرچه با بسیاری از آنها در کشور امروزه سر کار داشتیم و دولت نیز برای ترغیب مردم به استفاده از تجارت الکترونیک، این راه کارها را در دستور کار خود قرار داده است؛ گرچه هنوز فاصله ی زیادی تا رسیدن به ایده آل داریم.

  • اولین نکته در این امر استفاده از خودپرداز ها و آشنایی مردم به خدمات راه دور می باشد
  • آشنا کردن مردم با پرداخت قبوض از طریق اینترنت و خدمات الکترونیک بانک ها
  • آشنایی مردم به خرید از طریق فروشگاه های اینترنتی
  • بیمه کالا ها و خدمات انجام شده از طریق فروش اینترنتی و خدمات الکترونیکی، تا تضمینی باشد برای ایجاد اطمینان مشتریان نسبت به این خدمات
  • ارائه تحلیل ها و گزارش های کامل و جامع به مشتریان در صفحات وب سایت خود، در زمینه ای که  به کسب و کار ما مراجعه کرده اند. مثل توضیحات کامل درباره محصولات ارائه شده و فیدبک نظرات درباره آن محصول
  • تاکید بر این نکته که خدمات و فروشگاه اینترنتی ما   24 * 7 ( یعنی هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانه روز) می باشد
  • ایجاد درگاه های مطمئن پرداخت الکترونیک که ایمنی و امنیت اطلاعات مشتری در آن کاملا محفوظ باشد
  • دریافت کارمزد پایین تر از مشتریان
  • تاکیید به گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش

 در طراحی سایت های خود اگر بتوانیم به این نکات توجه داشته باشیم، می توانیم مشتریان خود را به استفاده از خدمات و خرید محصولات خود از طریق وب سایت خود ترغیب نماییم.


  
  

شروع سرویس های بانکداری از راه دور، از طریق رسانه های الکترونیکی در اوایل دهه ی 80 میلادی بود. کلمه پرکاربرد  "آنلاین" در اواخر دهه ی 80 میلادی محبوب شد، و به یک پایانه که از طریق تلفن برای دسترسی به خدمات بانکی به کار می رفت، اطلاق می شد.

اولین بانک ها در این زمینه در سال 81 میلادی در شهر نیویورک بودند، که 4 بانک بزرگ شهر نیویورک در آن سال سرویس های خود را از طریق ویدئو تکس به مشتریان ارائه کردند. اگرچه طرح ویدئو تکس بعد از دو سال شکست خورد.

بعد از آن شرکت ساخت و ساز ناتینگهام انگلستان در سال 83 میلادی توانست سیستمی را در زمینه آنلاین بودن خدمات بانکی ارائه دهد که به جز مشاهده حساب و انتقالات حساب، مشتری بتواند قبوض خود را نیز پرداخت نماید؛ این شروع یک تحول در زمینه بانک داری بود، به شکلی که امروزه در طراحی سایت بانک ها اکثرا خدمات بانک ها، از طریق وب سایت شان قابل پیگیری و انجام می باشد.


  
  

بر اساس نسبت مشتریان هدف به نسبت کل بازدیدکنندگان سایت نرخ تبدیل را بدست می آید. نرخ تبدیل هر وب سایتی از مهمترین عامل های موفقیت آن سایت می باشد به گونه ای که هرچه نرخ تبدیل سایت بیشتر باشد آن سایت موفق تر است. بعنوان مثال اگر هدف سایت ثبت نام افراد در سایت شما باشد. از 1000 تا بازدید کننده 2 نفر در سایت شما ثبت نام کنند نرخ تبدیل سایت شما 0.002 می باشد.

Administrator\files\UploadFile\sales-funnel-269x300.png

برای آن که سایت بازدید کننده داشته باشد باید هزینه زیادی را پرداخت نماییم زیرا که این کار فقط از طریق تبلیغات مختلف و روش های گوناگون سئو میسر می شود. میانگین هزینه ی هر بازدید کننده به سایت تقریبا 60 تومان است. به بیان دیگر اگر  1000 بازدیدکننده را بخواهید به سایت خود بیاورید باید 60 هزار تومان پرداخت کنید. حال اگر نرخ تبدیل شما 0.001 باشد یعنی از آن 1000 نفر بازدید کننده فقط 1 نفر به مشتری تبدیل شده اند. سود شما از فروش به این 1 مشتری باید بیش از 60 هزار تومان باشد.

راه های افزایش نرخ تبدیل:

1) سایت خود را آنالیز و تحلیل کنید! این کار موجب میشود نقلط ضعف سایت نمایان شود. و متوجه می شود چه چیزی موجب کاهش خرید از سایتتان می شود و یا چه مشکلاتی در سایت وجود دارد که به حد کافی مشتری را به خود جذب نمی کند. شما با رفع مشکلات و بهبود نقاط ضعفتان نرخ تبدیل سایتتان افزایش پیدا خواهد کرد.

برای مثال نرخ سایت شما از 0.001 به 0.01 ارتقا یابد این بدان معناست از 1000 بازدید کننده 10 تا مشتری دارید و 600 هزار تومان سود خواهید کرد.

2) تبلیغات را به صورت هدفمند انجام دهید. برای مثال شما یک وب سایت فروشگاهی در زمینه لوازم منزل و آشپزخانه دارید شما در یک سایت آموز آشپزی باید تبلیغت انجام دهید نه در سایت کودکان و نوجوانان چرا که بیشتر مشتری های شما بانوان هستند و نوجوانان علاقه ای به لوازم منزل و آشپزخانه ندارند.

Administrator\files\UploadFile\CRO-image-big.jpg

3) مهمترین هدف در سایت رفع نیاز های مشتری است. شما باید اولویت را به خواسته های کاربران اختصاص دهید برای این منظور یک بخش را برای نظرات کاربران در طراحی سایت قرار دهید و در آن قسمت فعال باشید چرا که بر افزایش نرخ تبدیل بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 


  
  
   1   2   3      >