سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را هرجا که باشد بگیر که حکمت در سینه منافق بالا و پایین می رود تا از آن بیرون آید و در سینه مؤمن کنار همراهانش جای گیرد. [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :52
کل بازدید :137066
تعداد کل یاداشته ها : 357
103/2/23
5:28 ص

طراحی سایت استاندارد ی که بتواند ما را به اهداف شرکت برساند نیازمند توانایی بالا و دانش کافی می باشد.طراحی یک سایت باید بتواند کاربر را مجذوب خود کند همچنین طراحی سایت باید طوری باشد که در نگاه اول به نوع شرکت و هدف آن دسترسی یافت.
می توان گفت که سرعت لود شدن صفحات وب از مهمترین نکات در طراحی وب سایت می باشد زیرا اگر حجم صفحات بالا باشد زمان بیشتری برای کامل لود شدن صرف می شود در نتیجه امکان فرار از سایت بالا می رود،در نتیجه ما باید از روش هایی استفاده کنیم که حجم صفحات را پایین بیاوریم.
با توجه به این نکته که روز به روز افراد بیشتری به فضای مجازی دسترسی پیدا می کنند باید به این نکته بیشتر توجه داشت زیرا تعدادی با تلفن های همراه از این وب سایت ها بازدید می کنند بنابراین در صورت حجم کم صفحات کاربران بیشتری از وب سایت شما بازدید خواهند کرد و به دنبال آن رضایت از سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

از عواملی که در کم حجم کردن صفحات تاثیر گزار می باشد انتخاب عکس هایی با حجم کم می باشد برای اینکار بهتر است از فرمت هایی غیر از JPEG استفاده کرد همچنین تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس.برای اینکه یک عکس را در چندین صفحه داشته باشید و آن را پی در پی تکرار نکنید می توانید عکس ها را برش دهید و در قسمت های مختلف آن را تکرار نکنید.

همچنین استفاده از تعداد فایل های زیاد CSS و جاوا علاوه بر کند کردن سرعت سایت در بعضی موارد حتی باعث فشار آوردن به سرور می شود بنابراین سعی کنید به طور معقولانه از CSS و فایل های JV استفاده کنید.


  
  

برای طراحی سایت استاندارد و با بازدید بالا استفاده از رنگ در سایت بسیار مهم می باشد.برای انتخاب رنگ مناسب ابتدا باید با رنگ ها و همچنین خاصیت آنها آشنایی داشت.
از آنجایی که رنگ ها تاثیر بسزایی در روحیه ی ما دارند محققان رنگ ها را دسته بندی کرده اند که آن ها را نام می بریم:

√ رنگ های گرم : قرمز،نارنجی،صورتی
√ رنگ های سرد : آبی،سبز،ارغوانی
√ رنگ های طبیعی : سفید،خاکستری،قهوه ای،سیاه

حدود 216 رنگ وجود دارد که در تلویزیون ها،لامپهای خلا و LCD ها به شکلهای یکسان دیده نمی شود.به این 216 رنگ ،رنگ های web Safe گفته می شود،اگر پیوستگی در رنگ ها برای شما مهم باشد می توانید از رنگهای web Safe در وب سایت خود استفاده کنید.
شما می توانید برای انتخاب رنگ در طراحی سایت خود از یک رنگ غالب و رنگ دیگر به نقش مکمل را ایفا می کند استفاده کنید همچنین می توانید از رنگ های متضاد که باعث چشمگیر شدن سایت می شود استفاده کنید توجه داشته باشید که در انتخاب رنگهای متضاد رنگهای انتخابی شما باعث ارتعاش نشود زیرا در این حالت به پشم بیننده صدمه وارد می شود.


به طور کل انتخاب رنگ مناسب برای سایت باید بر اساس موارد زیر باشد:

رنگ نوشته شده با رنگ زمینه مناسب باشد برای مثل وب سایتی با رنگ زمینه ی سفید و قلم مشکی می تواند انتخاب مناسبی باشد .رنگهایی از این قبیل به دلیل تضاد به شما در راحت خواندن متن کمک می کند.

برای انتخاب رنگ در سایت بهتر است از رنگ هایی که افراد را به خود جذب می کند انتخاب کرد.

برای رنگهای پیوسته در همه مرورگرها، از رنگهای web Safe استفاده نمایید.

از تصاویری با شدت رنگ معمولی برای پیش زمینه استفاده نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کاهش یابد. چنانچه از تصویری استفاده می کنید، آن را با ویژگی watermark استفاده نمایید.

بهتر است رنگها در همه ی صفحات یکی باشد این کار به بیننده این امکان را می دهد که بفهمد در همان سایت می باشد.

رنگهایی را انتخاب کنید که تصویری را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.

با رعایت اصول بالا می توانید در طراحی وب سایت نمونه و استاندارد در بین سایر وب سایتها از بهترین ها باشید.


  
  

مرورگرهای وب نسبت به گذشته خیلی تغییر و پیشرفت کرده اند.اکنون آنها با وضع استانداردهای جدید و سرعت های بیشتر بی وقفه به سمتی میروند که بتوانند سایتها را مثل یک برنامه معمولی نصب شده روی سیستم به کاربر نشان دهند.

یکی از این استانداردها اچ تی ام ال 5 است.با استفاده از این استاندارد وب پیج ها میتوانند فارغ از افزودنی ها یی چون ادوب فلاش یا میکروسافت سیلورلایت به چیزهایی مثل وبکم یا میکروفون دسترسی داشته باشند. اپرا 12 اولین مرورگری بود که از این استاندارد استفاده کرد.تقریبا همزمان با او گوگل کروم نیز از او دنباله روی کرد(گوگل مجدانه از استاندارهای WebRTC یا همان ارتباطات ریل تایم که getUserMedia بخشی از آن است،پیروی میکند).اپرا پیش نمایشی از استفاده وب کم با استفاده از این استاندارد را منتشر کرده است که البته به گفته این شرکت تا مرحله نهایی اش و تکمیلی اش فاصله دارد.

صرفا وجود امکاناتی نظیر آنچه در برنامه های کاربردی دیده میشوند باعث شبیه شدن وب سایتها به برنامه های کاربردی نمیشوند،بلکه باید سرعت برنامه های کاربردی نیز وجود داشته باشد.مثلا اینترنت اکسپلورر 9 مایکروسافت از پردازنده گرافیکی کامپیوتر برای رسیدن به سرعت بیشتر در پردازش های گرافیکی،ترسیم ها و دیگر کارها استفاده میکند.این تکنیک امتیاز برنامه های کاربردی در استفاده از امکانات سخت افزاری سیستم را به سایتها نیز اعتا میکند.
این ایده به شکل های مختلف تقریبا توسط تمام مرورگرهای مطرح استفاده شده است.فایرفاکس تقریبا از اینترنت اکسپلورر 9 پیروی کرده است و گوگل کروم نیز از این دو عقب نمانده است.سازنده اپرا نیز گفته است که از امکانات سخت افزاری کامپیوتر میزبان صرفا در رندر صفحات وب استفاده نمیشود،بلکه در تمام بخش های مرورگر از آن استفاده میشود.استفاده از امکانات سخت افزاری تنها امتیاز اساسی وب سایتهای امروزی نیست.اما حتما یکی از مهمترین آنهاست.

پس از این مقدمه، سوال این است که امروز شما از مرورگرها چه انتظاراتی دارید؟می خواهید که سریع باشد، وب سایت هایی که بازدید میکنید را به خوبی و درست نمایش دهد و چیزهایی مثل این.تقریبا همه مرورگرها تلاش میکنند به این هدف برسند اما دو برنامه شناخته شده هستند که چیزی بیش از این ارائه میکنند:اپرا امکانی به نام توربو که برای افزایش سرعت اینترنتهای کم سرعت استفاده میشوند و امکان استفاده از تورنت ها را معرفی کرده است.همچنین Maxthon به همراه امکان ضبط تصویر و ویدئو از صفحه جاری کلی امکانات جانبی دیگر نیز فراهم کرده است.
در ادامه بروزرهای مطرح را در سرعت، پشتیبانی از استانداردها و شفافیت محیط کاربری مقایسه میکنیم.مرورگرها را به ترتیب امتیاز و رتبه بررسی میکنیم.

گوگل کروم:سرعت به معنای واقعی کلمه!این مرورگر آنقدر سریع است که با قدری اغراق میتوان گفت قبل از اینکه تایپ کردن آدرس تمام شود سایت تان آماده است!این سرعت به همراه طراحی ساده و حداقلی برای خیلی از کاربران جذابیت دارد.سرآمد بودن در استفاده از HTML5 باعث شده است که این مرورگر برای آینده آماده باشد، وب سایتها را مانند برنامه های کاربردی نمایش دهد و از امکانات سخت افزای برای هرچه سریع تر بودن استفاده کند.در سرعت، هیچ مرورگری به کروم نمیرسد اما در آن خبری از امکان وبگردی مخفیانه نیست؛چیزی که در همه مرورگرهای امروزی دیده میشود.امتیاز:

فایرفاکس:فایرفاکس همچون کروم ،به سرعت در نسخه های جدید عرضه میشود.در این بروزرسانی ها تغییرات خیلی جدی، آنطور که در نسخه های اساسی آن اعمال میشود ،دیده نمیشود اما تیم های توسعه این مرورگر تعدادی از تغییرات مهم را در آن اعمال میکنند:تغییراتی از قبیل سرعت شروع اجرا شدن،استفاده از حافظه از اصلی و صد البته تغییرات امنیتی.این مرورگر سبک، سریع و کاربرپسند میتواند در برابر رقبای خود با استفاده از شتاب دهنده گرافیکی سخت افزاری و پشتیبانی خوب از HTML5 پیروز باشد.امتیاز:

اینترنت اکسپلورر:آخرین نسخه بروزر مایکروسافت ، سریعتر، سبکتر و با HTML5 سازگارتر است-پیشرفتی بزرگ نسبت به نسخه قبلی.همچنین تعدادی از امکانات منحصر بفرد همراه این بروزر ارائه شده است از قبیل استفاده از شتاب دهنده گرافیکی سخت افزاری.اما در نسخه های بروز آن خیلی دیر عرضه میشوند و تنها کاربران ویندوز ویستا و سون میتوانند از آن استفاده کنند.امتیاز:

اپرا:همچون دیگر مرورگرهاُ اپرا نیز سریع است، با HTML5 سازگار است و محیط کاربری ساده ای دارد.از اولین مرورگرهایی که از بخش getUserMedia که در HTML5 قرار دارد استفاده کرده اند، اپرا بود.این امکان به صفحات وب اجازه میدهند به وب کم شما دسترسی داشته باشند(البته با اجازه شما).ویژگی توربو در اپرا با استفاده از کش کردن صفحات باعث افزایش سرعت در اینترنتهای کم سرعت میشود. افزودنی ها در همه ی مرورگرها وجود دارند اما تعداد ی از افزودنی ها ی اپرا منحصر بفرد هستند.امتیاز:

سافری:از انجا که اپل از نسخه 6 به بعد این مرورگر را برای ویندوز ارائه نکرده است کاربران ویندوز آن را به عنوان یک انتخاب برای مرورگر از دست داده اند.سافری یک مرورگر سریع و با ظاهر زیبا است که همچون مکثون از حالت Reader پشتیبانی میکند.همچنین پشتیبانی خوب این مرورگر از HTML5 مهم است.مزایای این مرورگر عبارتند از:استایل شکیل،سیستم بوکمارک قوی، RSS Reader .معایب:سرعت پایینتر نسبت به دیگر مرورگرها، عدم پشتیبانی از شتاب دهنده گرافیکی در ویندوز و اجرا کند.امتیاز:


منبع:طراحی سایت


  
  

در این مقاله از بخش سئو میخواهیم به آموزش سئو بپردازیم .  

از مهمترین نکات برای راه اندازی یک سایت و داشتن یک سایت خوب ، رعایت تمامی اصول سئو در ماژول های برنامه نویسی و همچنین رها نکردن وب سایت پس از تحویل گرفتن آن می باشد.

بسیاری از کاربران بعد از تحویل گرفتن سایت هیچگونه فعالیتی در آن انجام نمیدهند. در صورتی که یکی از آیتم های خیلی مهم برای موتورهای جستجو قدرتمند وارد شدن یک سایت با مطالب جدید و مفید در عرصه وب میباشد.

در لیست زیر به نکات مهمی برای بالابردن رتبه گوگل سایت شما میپردازیم :

  • قدرتمند وارد شدن و پر محتوا کردن از همان لحظه تحویل سایت
  • نوشتن مطالب مفید و غیر تکراری جهت نشان دادن یک سایت غیر تکراری در عرصه وب از جمله داشتن عکس و فیلم های متفاوت 
  • نکته اول : موضوع مطلبی که کپی می کنید را کمی تغییر دهید . مثلا : (( طراحی سایت حرفه ای ))==> ((طراحی سایت حرفه ای و داینامیک + عکس))

    نکته دوم : متن اصلی را تغییر دهید ، مثلا لینک منبع و عکس و خلاصه مطلب و ... را اضافه کنید 

    نکته سه : عکس های متن را تغییر دهید ، چون گوگل باهوش است و همیشه عکس ها را چک می کند ، مثلا در عکس ها نام سایت و ...تغیر دهید .

    نکته 4 : کلمات کلیدی متن را با توجه به موضوع اضافه کنید ، هر چه این کلمات کمتر و مرتبط تر باشد بهتر است.

    آموزش سئو
  • اشتراک گذاری مطالب سایت
  • لینک های داخلی مفید و کارا برای دسترسی آسان به قسمتهای مختلف سایت On-site optimization

1- بهینه سازی سایت میتواند باعث افزایش رتبه وب سایت ما در گوگل شود. (مستقیم)

2- میتواند باعث بالارفتن بازدید ورودی ما از موتورهای جست و جو شود.

3-  باعث افزایش و بالا رفتن تجربه کاربری شود.(غیرمستقیم)

  • کار کردن لینک های خارجی مفید مانند ثبت کردن مطالب سایت در فروم های مرتبط جهت افزایش تعداد لینک های خروجی Off-page optimization

1- به سئو کمک شایانی میکند. (مستقیم)

2- بک لینک های بیشتر و بازدید بیشتر به ارمغان می‌آورد. (مستقیم)

3- بر روی برند ما تاثیر گذار است. (مستقیم)

4- مشترکین وب سایت را افزایش می دهد. (غیرمستقیم)

  • لینک ثبت کردن در وبلاگ ها ، لینک ثبت کردن در وبلاگ های معتبر و پر بازدید برای افزایش بازدید سایت بسیار تاثیر گزار است.
  • پیوسته وارد نمودن اطلاعات و داده ها در سایت ، منظور از پیوسته وارد نمودن ، ورود داده ها در سایت به صورت ممتد و در بازه زمانی طولانی مدت میباشد.
  • انتخاب دامین مناسب سئو ، انتخاب دامنه متناسب با موضوع سایت در بالابردن رتبه گوگل سایت تاثیر گزار است.
  • انتخاب عنوان مناسب  Title ، داشتن تگ Title ، متناسب با هر صفحه بسیار مهم است ، توجه داشته باشید که title تکراری در صفحه نباید وجود داشته باشد.
  • توضیحات صفحه Meta Description ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
  • کلمات کلیدی  Meta Kewords ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
  • هیچ وقت برای گوگل و رنک بالا سایت نزنید ، همیشه برای رضایت کاربران باید باشد .
  • فعالیت بر روی چند موضوع نزدیک به هم ، یک وب سایت اگر بر روی چندین موضوع مرتبط به صورت همزمان کمک کند ، میتواند بازدید کننده های بیشتری را به خود جذب کند.
  • خوانابودن نوشته های سایتتان ، استفاده از فونت استاندارد وب برای خوانایی سایت بسیار مهم است.
  • نظرات ، داشتن قسمت نظر دهی به مطالب موجود در سایت شما ، نشان دهنده مهم بودن سایت شما و همچنین کاربران میتوانند با استفاده از لینکهای مختلف نظرات خود را به ثبت برسانند.
  • سرعت لود سایتتان ، با رعایت تمام اصول طراحی سایت از جمله رعایت اصول سئو ( آموزش سئو ) ، استفاده از css ( آموزش css ) ، استفاده استاندارد از Html ( آموزش html ) سرعت وب سایت شما به مراتب افزایش می یابد.

  
  

اصول سئو به شما کمک می کند که بازدید از سایت خود را افزایش دهید و همچنین لینک وب سایت خود را در بین موتور های جستجو ارتقا دهید.

در بهینه سازی سایت شما باید برای هر صفحه از وب سایت کلمات کلیدی وارد کنید.انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند در حین جستجوی مرورگر لینک وب سایت شما را نشان دهد بنابراین در انتخاب کلمات کلیدی مناسب دقت کنید.زیرا هنگامیکه یک کلمه یا موضوعی را در گوگل جستجو می کنید موتورهای جستجوگر گوگل از بین متن های موجود مهمترین کلمات و همچنین کلمات کلیدی نوشته شده در هر صفحه از متن را برای شما نشان می دهد.همچنین برای بهینه سازی سایت بهتر است با آموزش html و همچنین آموزش css آشنایی داشت.
در اینجا در زمینه استفاده درست از کلمات کلیدی و اهمیت آنها مقالاتی تهیه کردیم که دانستن آنها برای طراحی وب سایت می تواند بسیار مهم باشد.
بازاریابی اینترنتی چیست ؟
بازاریابی اینترنتی نوعی از تبلیغات می باشد که شامل مزیت های زیر می باشد:

  • بازاریابی اینترنتی باعث افزایش سرعت تبلیغات می شود و از اتلاف وقت جلوگیری می شود.
  • مقرون به صرف بودن این نوع تبلیغات و ایجاد رقابت در سطح بین المللی.
  • مناسب برای تمام اقشار.

 

فعالیت هایی که در زمینه بازاریابی اینترنتی میتوان انجام داد شامل :
√ ایمیل مارکتینگ
ارسال ایمیل به مشتریان و اطلاع دادن محصولات جدید به کاربران.از خصوصیات ایمیل مارکتینگ کم هزینه بودن و پر بازده بودن می باشد.
√ بازاریابی از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو
اغلب کاربران برای جسجوی مطلب مورد نظر از سایت google استفاده می کنند.در گوگل نیز تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی عمل می کند در نتیجه ما باید برای اینکه در گوگل بازدید بیشتری داشته باشیم باید وب سایت خود را در میان سایت های دیگر در گوگل ارتقا بدیم و به لینک های صفحات اول برسانیم.
√ از طریق پنل اس ام اس(ارسال پیامک های تبلیغاتی)
این نوع بازاریابی هم به دلیل کم هزینه بودن و هدفمند بودن از ارزش بالایی برخوردار می باشد.زیرا حتی اگر کاربر شما به اینترنت دسترسی نداشته باشد حتما با این روش از تبلیغات جدید شما باخبر خواهد شد و حتی آن را می تواند به اشخاص دیگر بفرستد.
√ آنالیز کلمات کلیدی
برای بازدید از وب سایت و افزایش بازاریابی خود باید برای وب سایت خود کلمات کلیدی مناسبی طرح کنید.کلمات کلیدی منتخب شما باید در متن نوشته شده ،وجود داشته باشد و همچنین نباید از کلمه ی تکراری استفاده کنید به عبارتی شما باید در هر صفحه از وب سایت خود کلمات کلیدی مجزا بکار ببرید.
شما می توانید با استفاده از سایت google trends کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید.
از ابزارهای مهمی که برای اطلاع از جایگاه کلمه کلیدی در موتورهای جستجو میتوان استفاده کرد، به لینک های زیر میتوان اشاره کرد : https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=en http://www.google.com/analytics/ این سایت ها کلمات کلیدی که در سایت شما ایندکس شده باشند را مشخص میکنند و اطلاعات خیلی ریز و مهمی را در اختیار شما قرار میدهند. به نرم افزار Cute Rank نیز میتوان اشاره کرد که در نسخه خریداری شده آن میتوان بی نهایت کلمه کلیدی و سایت را تعریف نمود.

مشاوره سئو و معرفی به موتورهای جستجو

ما با داشتن دانش کافی و همچنین افراد مجرب و با هدف طراحی سایت حرفه ای سعی در افزایش بازاریابی و پیشبرد اهداف شما را داریم.شما با مشاوره با افراد مجرب می توانید بهینه سازی سایت خود را در گوگل افزایش دهید.
√ معرفی به موتورهای جستجو
هر شرکتی پس از طراحی سایت حرفه ای خود نیازمند به معرفی وب سایت خود در بستر وب می باشد.شرکت ما پس از طراحی یک سایت کاربردی برای شما و همچنین طراحی سایت بر اساس استانداردهای سئو می تواند شما را پیشبرد اهدافتان هدایت کند.
√ بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی سایت یا سئو جهت بررسی موتورهای جستجو می باشد.اخیرا بر اساس الگوریتم جدید گوگل انتخاب کلمات کلیدی مناسب و همچنین بهینه سازی سایت ارزش بسزایی پیدا کرد است.شما باید جهت طراحی سایت بهینه و کاربردی گوگل رنکینگ خود را افزایش دهید زیرا اگر گوگل رنکینگ شما مرتبه بالایی نداشته باشد توسط کاربران دیده نمی شود و نهایتا وب سایت شما بازدیدی نخواهد داشت .

به طور کل سئو یک فرایند کاملا علمی و تقریبا وقتگیر است که جزئیات آن دائما در حال تغییر است.بهینه سازی صفحات وب به این معناست که وب سایت شما در نتایج جستجو بالاترین رتبه را داشته باشد.بعبارت دیگر لینک صفحه یا صفحاتی از سایت شما در ازاء جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و یا محصولات سایت در بالاترین رتب? نتایج جستجو قرار گیرد.سئو وب سایت شما را در سرچ انجین ها محبوب می کند و در نتیجه آنها سایت شما را در صفح? نخست نتایج جستجو برای کاربران خود نشان می دهد.
این موضوع از این جهت مهم است که تقریبا اکثر کاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای دستیابی به مطلب مورد نطر خود استفاده می کنند.به طور کلی در اکثر موتور های جستجو همانند یاهو و گوگل ،جستجوگران به اولین نتایج بدست آمده در صفح? اول نتایج جستجو توجه میکنند. پس برای بدست آوردن نتیج? مطلوب و داشتن ترافیک بالاتر قرار داشتن وب سایت شما در صفحه اول امری ضروری به نظر میرسد.یکی از اموری که متخصصین طراحی سایت و بهینه سازی سایت بر عهده می گیرند،پیگیری کلی? تغیرات عملکرد سایت در موتور های جستجو است.بر این اساس آنها میتوانند صفحات وب سایت را بر مبنای این تغییر عملکرد بهینه سازی کنند.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >