سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به پسرش حسن فرمود : ] پسرکم چیزى از دنیا بجا منه چه آن را براى یکى از دو کس خواهى نهاد : یا مردى که آن را در طاعت خدا به کار برد پس به چیزى که تو بدان بدبخت شده‏اى نیکبخت شود ، و یا مردى که به نافرمانى خدا در آن کار کند و بدانچه تو براى او فراهم کرده‏اى بدبخت شود پس در آن نافرمانى او را یار باشى و هیچ یک از این دو در خور آن نبود که بر خود مقدمش دارى . [ و این گفتار به گونه‏اى دیگر روایت شده است که : ] اما بعد ، آنچه از دنیا در دست توست پیش از تو خداوندانى داشت و پس از تو به دیگرى رسد و تو فراهم آورنده‏اى که براى یکى از دو تن خواهى گذاشت : آن که گرد آورده تو را در طاعت خدا به کار برد پس او بدانچه تو بدبخت شده‏اى خوشبخت شود ، یا آن که آن را در نافرمانى خدا صرف کند پس تو بدانچه براى وى فراهم آورده‏اى بدبخت شوى و هیچ یک از این دو سزاوار نبود که بر خود مقدمش دارى و بر پشت خویش براى او بارى بردارى ، پس براى آن که رفته است آمرزش خدا را امید دار و براى آن که مانده روزى پروردگار . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :52
کل بازدید :137049
تعداد کل یاداشته ها : 357
103/2/22
11:57 ع

از آنجایی که HTTP مخفف Hyper Text Transport Protocol می باشد و به معنی یک پروتکل می باشد و از آن جهت رد و بدل اطلاعات میان سرور و کاربر در زمینه ی طراحی سایت استفاده می باشد . پروتکل ها اغلب متنی هستند و نحوه مکالمه بین کلاینت و سرور را تعیین می کنند . فرق بین HTTP و HTTPS در یک S میباشد که این S مخفف کلمه ی Secure به معنی امن می باشد به عبارتی زمانی که شما در حال تبادل اطلاعات در یک وب سایت می باشید اگر این وب سایت دارای پسوند HTTPS باشد شخص دیگری قادر به استفاده از اطلاعات شما نخواهد بود به عبارتی امنیت HTTPS از HTTP می باشد .

در اینجا این نکته قابل تامل است:
در HTTPS اطلاعات ابتدا به کد تبدیل شده و به سرور ارسال می‌گردد. سپس این کد در سرور رمز گشایی شده و به زبان قابل فهم بر می‌گردد . این کار مقداری زمان بر بوده و بنابراین سرعت HTTPS از سرعت HTTP کمتر است همچنین HTTP از Port شماره 80 و HTTPS از Port شماره 443 استفاده می کند .

هنگامی که شما از سایتی بازدید می کنید اگر عبارت HTTP ظاهر شود و شما اطلاعات خود را کرده باشید در برابر امنیت اطالاعات شما هیچ تضمینی وجود ندارد و اطلاعات شما توسط هکرها قابل تغییر خواهد بود .

از آنجایی که امنیت در دنیای مجازی بسیار حائز اهمیت میباشد در وب سایت هایی مانند بانک ها بسیار اهمیت دارد همچنین پروتکل //:https معمولاً براى بانک ها، ایجاد حساب کاربرى و ورود کاربرى به پورتال ها - سرویس دهنده ها پیغام الکترونیکى ،.. خرید اینترنتى و فروشگاه هاى اینترنتى، ورود به صفحات با اطلاعات سرى و مهم و غیره استفاده مى شود .

همچنین بعد از وارد شدن با پروتکل HTTPS، اطلاعاتی در رابطه با امنیت اعمال شده در سایت و گروه ارائه دهنده این امنیت نمایش داده می‌شود . این اطلاعات معمولا ( در اکثر مرورگر ها ) بصورت قفلی در پایین صفحه موجود بوده و بعد ازکلیک بر روی آن این اطلاعات را مشاهده خواهید کرد .

تعداد از شرکت هاى امنیتى مانند Verisign و Goddady این سرویس را ارائه مى دهند که جهت تبدیل اطلاعات سرورى که شما به آن متصل شده اید به این سرور ها مراجعه مى کند.سود اصلی HTTPS جلوگیری از Sniff کردن اطلاعات هست . یعنی برای مقابله با دزدهای اطلاعاتی که در مسیر قرار می گیرند.سود اصلی HTTPS جلوگیری از Sniff کردن اطلاعات هست . یعنی برای مقابله با دزدهای اطلاعاتی که در مسیر قرار می گیرند.لازم به ذکر است که برای تهیه ی پروتکل HTTPS باید ماهیانه هزینه ای را پرداخت کرد که هزینه یآن بر اساس سرعت اینترنت (512 -256) می باشد که هرچه سرعت بالاتر باشد هزینه ی بیشتری را باید پرداخت کرد .

نکته ی آخر اینکه در هنگام ورود به این سایت‌ها حتما به اطلاعات امنیتی توجه کنید. ممکن است امنیت در کار نبوده و همه اینها با برنامه نویسی ساده‌ای برای شما نمایش داده شود پس در جهت افزایش امنیت شما در زمینه ی طراحی وب سایت بهتر است از این ویژگی اطلاعاتی داشته باشید .